Mistyczna i Magiczna Bogini Bhadrakali - Indyjska Hekate
Bhadrakālī, Bhadrakali (sanskryt: भद्रकाली , trl. Bhadrakālī , j.tamilski பத்ரகாளி, telugu: భద్రకాళి, malajalam: ഭദ്രകാളി, kannada: ಭದ್ರಕಾಳಿ, kodawa: ಭದ್ರಕಾಳಿ) – hinduistyczna bogini, forma Bogini Kali, Pomyślna Kali, najczęściej uważana za żonę Wirabhadra Dewa. Bhadrakali dosłownie oznacza "Pomyślny Czas", a także dobrobyt, prosperity, powodzenie, szczęście, błogosławieństwo, pomyślność. Bhadrakali jest boginią współcześnie najbardziej popularną w południowych stanach Indii. Święte miejsce związane z Boginią Bhadrakali nazywane jest Kalighata. Bhadrakali wedle wschodniej legendy zrodziła się jako córka Śiwa Boga dla pokonania mrocznego demona Daruka, który przynosił zły los całemu światu ludzi i popełniał wiele kryminalnych zbrodni. Bhadrakali dziedziczy mądrość i magiczno-duchową Moc po swojej matce Parwati Kali i ojcu Śiwa Hara oraz po swojej babci, którą jest Bogini Mena.
Bhadrakali Devi - Córka Śiwa Rudra, pogromczyni demonów |
Bhadrakali Devi jest tradycyjnie opiekunką indyjskich sztuk walki Kalaripayat, a wszystkie Kalari - świątynie sztuk walki są jej poświęcone. Bhadrakali ochrania honor kobiet, udziela prawidłowej wiedzy duchowej, oczyszcza wielbicieli oraz prowadzi do pełnego wyzwolenia z cyklu narodzin i śmierci. Bhadrakālī podobnie jak chociażby grecka Bogini Hekate ochrania swoich wielbicieli przed czarną magią i czarnoksięstwem, ochrania przed złoczynnymi wpływami demonów (asurów, rakszasów) oraz złych duchów (piśaców, bhutów), ochrania przed zbłądzeniem na ścieżki chaosu, ciemności i mroku.
Kālī, Kali - w dewanagari काली, trl. Kālī, dosłownie rodzaj żeński pojęcia "czas", trl. kālā – to hinduska bogini czasu i śmierci, pogromczyni demonów i sił zła. Jedna z głównych postaci Śakti Devi, żony oraz córki Śiwa Boga. Bywa też rozumiana jako "Pani Kosmosu", Królowa Kosmosu lub Bogini Absolut, źródło zasad kosmicznych i wszelkich archetypów. Występują nurty duchowości, mistyki i magii indyjskiej, wprost utożsamiające formy Bogini Kali ze stanami świadomości człowieka oraz z magią. Kali w jednej z kilku głównych form ikonograficznych jest ciemnoskóra i wychudzona, z długimi zębami. Odziana w tygrysią skórę i naszyjnik z czaszek; pojawia się najczęściej na polach bitewnych lub na miejscach kremacji zwłok. Czasami przedstawiana z wężami wplecionymi we włosy. Często pojawia się z wystającym (najczęściej nieprzeciętnie długim) językiem, głową demona w ręce oraz pasem z uciętych rąk złoczyńców. Kali bywa przedstawiana z kilkoma parami rąk własnych w których trzyma rozmaite bronie służące do pokonania złych demonów. Ich liczba zdaniem Mahabhagawatapurany może wynosić: dwa, cztery, osiemnaście, jak również sto a nawet tysiąc.
Tantra Rahasya wywodzi Bhadrakālī z północnej twarzy Śiwa Boga, co pokrywa się z naukami w Nepalu i Chinach, że Bhadrakali wywodzi się jako tradycja kultowa z Zachodnich Chin, a dawnej Północnej Indii. Współcześnie ludowe kulty najbardziej popularne są jednak na południu Indii, chociaż Świątynie Bogini Bhadrakali są także w Nepalu. Bogini Bhadrakali jest popularna także w całej Wschodniej Indii, szczególnie w czasie świąt Dusshera. Kult Bogini Bhadrakali sprawowany jest także w czasie Świąt Navaratri trwających przez dziewięć dni, a odbywających się tradycyjnie cztery razy do roku. Bhadrakali jest patronką armii nepalskiej. Bogini Bhadrakali nazywana jest także Bhavatārini, co oznacza Odkupicielka Wszechświata, Źródło Światłości. Matka Kālī (Kaalii) jest wielką kosmiczną Strażniczką Dharmy, Strażniczką Sanatana Dharmy - Odwiecznej Prawości i Szlachetności (Arya Dharma). Bogini Bhadrakali podobnie jak sama Bogini Kālī Devī oraz Wielka Bogini Mahakālī może przyjmować Dziesięć Postaci znanych jako Mahavidya. Mistrz Babaji praktykował Bhadra Kali Sadhanę jako swoją własną praktykę duchową.
Virabhadra Deva - Małżonek Bogini BhadraKali |
Małżonkiem Bogini Bhadrakālī jest Vīrabhadra, Virabhadra Deva (Veerabhadra), mistyczny wojownik zrodzony ze Świętego Gniewu Boga Śiwa w czasie historii z ofiarą Dakszy i wstąpieniem Sati Dewi w Święty Ogień transmutacji. Vīrabhadra jest niebiańskim wojownikiem którego Mocy nie są w stanie zdzierżyć inne bóstwa niebios. Vīrabhadra stworzony nadprzyrodzonymi Mocami bóstwa Śiwa został później zięciem Boga Śiwa i Bogini Uma Parwati Kali (czyli Sati w jej kolejnej inkarnacji jako córki Bogini Meny i Króla Himalajów). Vīrabhadra jako dzieło Śiwa Boga uważa się czasem także za jego formę. Vīrabhadra, małżonek Bhadrakālī Devī, córki Bóstwa Śiwa i Bogini Uma Parwati Kali, czczony jest w prawie każdej świątyni śiwaickiej w Indii, a jego podstawowa Pozycja Wojownika, Virabhadra Asana należy do kanonu pozycji zarówno w jodze jak i wszystkich praktycznie wschodnich sztukach walki. Współcześnie jednak, w klubach jogi na zachodzie, bardzo rzadko pozycja ta wykonywana jest w sposób poprawny. Mistrz Vīrabhadra jest jednym z najbardziej zaufanych Ganów Śiwa Boga, jest strażnikiem Śiwa Boga, symbolizując zdolność Mistrzów Jogi do wykształcenia prawdziwych niebiańskich wojowników, którzy potrafią perfekcyjnie strzelać z łuku, władać mieczem, szablą, lancą, włócznią, trójzębem, maczugą oraz licznymi innymi białymi broniami. Mistrz Wojownik zna także doskonale sztukę walki wręcz, którą stosuje w licznych bitwach, podobnie jak jego małżonka, Bogini Bhadrakali, córka Śiwa Boga i Parwati Bogini z rodu królewskich Dewów władających Krainą Himalajów w dawnych czasach.
Imię Kālī, w dewanagari काली pisane przez długie a oraz długie i często mylone jest z pojęciem "kali" pisane przez krótkie samogłoski, które oznacza skalanie, grzech, brud i zło, występek, kłótnie, niezgodę, spory i swary, symbol cyfry jeden, gdy Kālī oznacza Czas w rodzaju żeńskim, dodajmy długi okres czasu, epokę, eon, od Kāla oznaczającego Czas w rodzaju męskim. Kālī Yuga to Epoka Bogini Czasu, a nie wiek zła i niegodziwości jak błędnie i często złośliwie tłumaczą pojęcie słudzy ciemności, sataniści i brytyjscy demagodzy bardzo niezadowoleni, że w czasie bestialskiej okupacji Indii przez angielskich kolonialistów imperialistycznych czciciele Bogini Kālī stworzyli jeden z najlepiej zorganizowanych ruchów oporu i silną partyzantkę przeciwko zwyrodniałemu okupantowi, który z Hindusów chciał uczynić swoich niewolników. Kali pisane przez krótkie a kojarzone jest z Kali Jugą (kaliyuga) - wiekiem niezgody, kłótni, sporów, występków, skalania grzechami i bezbożnością. Wedle indyjskiej miary Czasu, kaliyuga rozpoczęła się z 18/19 luty 3102 roku p.e.ch., zatem rok 2000 jako ostatni rok XX wieki i drugiego tysiąclecia e.ch., jest 5102 rokiem epoki kalijugi, a rok 2010 jest 5112 rokiem kalijugi, która trwać będzie 432 tysiące lat ziemskich przeliczane na 1200 lat niebiańskich, gdyż u Niebian (bóstw niebiańskich, aniołów), 360 ziemskich lat to jeden rok w Niebiosach czyli na Swardze.
Bhadrakali Devi - Córka Śiwa Rudra - Mistrzyni Kalaripayat |
Kalijuga od kali pisanego przez krótkie "a" oraz krótkie "i" jako wiek niegodziwości opisywana jest jako mieszanka krodha (złość, gniew, nienawiść) i himsa (krzywda, okrucieństwo), zatem kaliyuga to czasy nienawiści i okrucieństwa, ale nie ma to związku z Boginią Kālī rządzącą epokami czy cyklami czasu. Dodatkowo krodha i himsa stowarzyszona jest z durukti czyli oszczerstwami i potwarzami, z kalumniami. Rozwój duchowy ludzi polega na powstrzymywaniu się od podejrzeń, oszczerstw, okrucieństwa i krzywdzenia innych ludzi w jakikolwiek sposób, chociaż często nie będzie możliwym takie postępowanie z uwagi na dzikie i zwyrodniałe natury ludzkie jakie odradzają się w całej kalijudze. Kalijuga jest najgorszą z Wielkich Epok (Mahajuga), a materiał ludzki jaki się inkarnuje w owym czasie na Ziemi to najgorszy element z Trzech Epok poprzednich, zepsute dusze ludzkie, które niejako pozostały w oślej ławce rozwoju duchowego do poprawki lub na ostateczną zagładę wraz z końcem kalijugi, który wszak jest dosyć jeszcze odległy. Tylko nieliczni w kalijudze przychodzą na Ziemię z wyższych duchowych światów aby pomagać swoim młodszym braciom i siostrom zagubionym pośród ludzkości na falach oceanu samsary (cierpienia i bólu).
Bhaya (obawa, strach, fobia) oraz mRtyu (śmierć) towarzyszą ludziom w kalijudze na każdym kroku i atakują z najmniej spodziewanej strony. Ludzie żyjący w strachu, w lęku fobicznych obaw, w strachu przed śmiercią (mRtyu) - nie mają szans na duchowe wyzwolenie ani nawet przebudzenie, podobnie jak ludzie żyjący swoimi złościami i nienawistnymi złośliwościami (krodha) do innych. Podobnie z krzywdzicielami czyniącymi jakikolwiek rodzaj himsah (cierpienia, wyzysku, bólu). Ludzie w kalijudze to najgorszy element wśród wszystkich stworzonych ludzkich istot, w tym wiele dusz, które trafiły do kalijugi na Ziemię ze świata demonów z szansą na samonaprawę, uczłowieczenie i podjęcie życia duchowego. Bogini BhadraKālī sugeruje, aby skupić się na tym co dobre i pomyślne oraz rozpocząć Czas Naprawy umysłów, serc i dusz ludzkich, aby z bagna zniewolenia opartego na złości i krzywdzeniu przenieść się na lepszą, wyższą Ziemię lub nawet zasłużyć na Niebo (Swarga).
Według autentycznej jogi klasycznej w tradycjach wedyjskich Czas (Kāla) składa się z serii momentów czy chwil zwanych Kshana (Kszana), a pogląd jogi o nieciągłej naturze czasu odpowiada pojęciom i rozumieniu współczesnej fizyki kwantowej. Przerw w czasie nie daje się dostrzec, gdyż chwile trwają zbyt krótko, aby było to możliwym dla ludzkich zmysłów. Inspiracje pochodzące od Bogini Kālī czy BhadraKālī uważane są za związane z prawidłowym praktykowaniem Jogi czy Tantry, a za najlepsze pory do rozpoczynania sadhany - czyli jogicznej praktyki uważa się dwa najpiękniejsze miesiące wiosny (Vasanta) kiedy wszystko zaczyna rozkwitać oraz dwa najpiękniejsze miesiące jesieni (Śarada) czyli w okresie Złotej Jesieni. Nie należy rozpoczynać praktyki w czasie gdy jest bardzo gorąco (okres upałów) ani w czasie gdy jest bardzo zimno (okres mrozów), ani w czasie pory deszczowej, ani w czasie gdy wieją intensywne wiatry (w Polsce halny lub inne wielodniowe wichury, sztormy). Najkorzystniejszą porą dnia na praktykowanie ćwiczeń jogicznych i tantrycznych (ezoterycznych) jest czas Świtu (Uszas) od pierwszego brzasku do wschodu Słońca. Jogi ani Tantry (Jogi Ezoteryczno-Magicznej) nie należy praktykować w czasie jedzenia ani w czasie wydalania. Bogini Kālī niszczy iluzje ego i usuwa swym wielbicielom wszelkie przeszkody i ograniczenia na drodze duchowego rozwoju do Urzeczywistnienia Jaźni (Atmana), na drodze do Samādhi.
Bogini Parvati Kali i jej matka legendarna Mena |
Kāla czyli Czas lub odcinek Czasu, od którego pochodzi imię żeńskie Kālī, w sanskrycie काली, oznacza także kolor ciemno-niebieski, a także jadowitego węża (żmiję) kālasarpa czyli Coluber Nāga, planetę Śani czyli Saturna i jego wpływy astrologiczne, a także synonim imienia Śiwa oraz Rudra, stąd Bogini Kālī w każdej formie kojarzona jest z ciemno-niebieskimi kolorami, Śiwą, Rudrą oraz Saturnem w astrologii. Kāla to właściwy moment w czasie, właściwy czas na wykonanie czegoś, okres czasu, sam Czas jako idea czy pojęcie filozoficzne lub fizyczne. Rdzeń Kāl sugeruje wyliczanie czegoś lub kalkulowanie, przeliczanie, w tym szczególnie wyliczanie momentów wydarzeń w astrologii, czas dobry lub czas zły w astrologii na wykonywanie różnych rzeczy. Kāla jest pojęciem mocno związanym z astrologią właściwych pór dnia, miesiąca księżycowego, roku czy życia na podejmowanie rozmaitych działalności, w tym takich jak jedzenie, gdyż są dwie dobre pory na spożywanie posiłków w czasie dnia - zatem posilać należy się jedynie dwa razy dziennie wedle Jogi i Tantry. Kāla to także los i przeznaczenie oraz czas odejścia czyli linia życia wraz z momentem śmierci człowieka. Idea Czasu w tym Bogini Kālī kojarzona jest z losem i przeznaczeniem oraz z jogicznymi przemianami życia, w tym z duchowym wyzwoleniem oraz czasem śmierci i praktykami mistycznej śmierci. Praktyki z Boginią Kālī w jakiejkolwiek jej formie często są powiązane z bóstwami takimi jak Yama (Anioł czy Bóstwo Krainy Umarłych), Mrtyu (Władca Śmierci, Anioł Śmierci) oraz Śani - Anioł planety losu i przeznaczenia czyli Saturna, na Wschodzie Bóstwo karmana, uwarunkowań karmicznych.
Kālaćakra to Koło Czasu w naukach Jogi i Tantry, krąg długich cykli czasowych, a wedle wedyjskich tradycji jogicznych, Czas biegnie w cyklach, nie jest liniowy, stąd powtarzalność zjawisk - dobowa, roczna, eonowa czy epokowa. Jako Kālaćakra działa Koło Fortuny, które sprzyja pewnym pomyślnym możliwościom, a tego uczy i do tego inspiruje akurat Bogini Pomyślności jaką jest BhadraKālī. Słońce jest nazywane Kālaćakrą, podobnie nauki tantryczne służące określaniu pomyślnych zdarzeń i pomyślnych okresów w ciągu doby, roku czy cyklu życiowego człowieka ruchem planet metodami astrologii wedyjskiej mierzonego. Kālinda to arbuz jako owoc kojarzony z Boginią Kālī. Kālika czy w rodzaju żeńskim Kālikā oznacza trwającą przez długi okres czasu, długowieczną osobę, długie istnienie, a to oznacza, że wielbiciele Bogini Kālikā praktykują Jogę Długowieczności, włącznie z jej odmianami nastawionymi na Nieśmiertelność.
Kālīdāsa czy kAlidAsa to służebnik Bogini Kālī, dosłownie "Sługa Czasu", także imię kilku znanych indyjskich poetów o wybitnym dorobku. Imię Kālī można w sanskrycie rozłożyć na składniki Kā oraz Ālī lub Alī, gdzie słówko Ālī oznacza przyjść bliżej, przybliżyć się, osiąść, kucać, klękać lub schylać się, Āli zaś oznacza skorpiona, także znak skorpiona, pszczołę, rój, wiersz lub rząd, linię graniczną, kopiec graniczny, wały lub rowy graniczne, rasę, rodzinę, bezczynność, bezużyteczność, bezrozumność, bezpłciowość. Ali bez długich głosek to wrona, pszczoła, skorpion lub wróg, posiadacz żądła. Słówko Kā pisane przez długie a oznacza pragnienie, tęsknotę, szukanie, poszukiwanie, lubienie, satysfakcję, miłość, poszukiwanie miłości jako czegoś zagubionego, poszukiwanie satysfakcji czy zaspokojenia pragnień. Ka z krótkim a daje słońce, ogień, ciepło, splendor, czas, bogactwo, szczęście, królestwo, owłosienie głowy, dostęp do wody, pawia i światłość. Interpretowanie imienia Kālī zasadza się na bogactwie tych wszystkich znaczeń i ich powiązań, gdzie można powiedzieć, że ludzkość jest jak rój pszczół, każdy człowiek posiada w sobie jadowe żądło, a w ludzkim sercu jest pragnienie poszukiwania sympatii i miłości oraz pragnienie zniszczenia wrogów. Ludzie oddzielają się od siebie granicami rodziny oraz rasy, mieszkają w miastach niczym w wielkich pszczelich ulach, poszukują satysfakcji, szczęścia i miłości w życiu, a wszystkim tym opiekuje się właśnie Bogini Kālī.
Bogini Bhadrakali w literaturze mistyczno-religijnej
* Adbhuta Ramajana przedstawia Bhadrakali jako formę, którą przybrała bogini Sita, aby zabić demona Rawanę;
* Kalikapurana wymienia trzy kolejne emanacje Wielkiej Bogini Kali, którymi są boginie: Ugraćanda, Bhadrakali i Durga;
* Agamatattwawilasa Raghunathy zawiera imiona: Dakszinakali, Mahakali, Smasanakali, Guhjakali, Bhadrakali, Ćamindaklai, Siddhaklai, Hansakali, Kamakalakali
* Majatantra opisuje osiem form bogini Tary: Tara, Ugra, Mahogra, Wadźra, Nila, Sarswati, Kameśwari, Bhadrakali;
* Tantraloka Abhinawagupty wylicza boginie: Szrysztikali, Sanharakali, Sthitikali, Raktakali, Sukali, Jamakali, Mrytjukali, Bhadrakali, Paramarakakali, Martandakali, Kalagnirudrakali, Mahakali, Mahabhairawaghoraćandakali.
Świątynie Bhadrakali w Indiach
* Bhadrakali mata temple Paonta Sahib, dystrykt Sirmour, stan Himachal Pradesh;
* Bhadrakali temple Itkhori, Chatra, stan Jharkhand;
* Ma Bhadrakali Temple - Ujjain, stan Madhya Pradesh;
* Bhadrakali Temple - Aharapada, 8 kms od Bhadrak, stan Odisha;
* Kalika Mata Temple - Chittorgarh Fort, Chittorgarh, stan Rajasthan;
* Bajna 36 km od Ratlam , Malwa, stan Rajasthan;
* Bhadrakali Temple w Warangal, stan Telangana;
* Bhadrakali temple w Sehpau, 35 km od Hathrasu, stan Uttar Pradesh;
* Kalighat Kali Temple, Kalkuta, stan West Bengal;
Świątynie Bhadrakali w stanie Kerala
* Pathiyanadu Sree Bhadrakali Temple - Mullassery. 1.5 km od Karakulam, 12.5 km od Thiruvananthapuram
* Vazhappully temple, Vazhappully Temple Thrissur,
* Madayi Kavu Thiruvarkadu Bhagavaty Temple - Payangadi, Kannur,
* Kodungallur Bhagavathy Temple - Thrissur
* Thirumandhamkunnu Temple - Angadippuram
* Kalarivathukkal Bhagavathy Temple, Kannur,
* Tirumanthamkunnu Temple, Angadipuram, Malappuram dystr.
* Chettikulangara Devi Temple, Mavelikkara,
* Panayannarkavu, Mavelikkara,
* Pattupurakkavu Bhagavathi temple - Pandalam
* Azhoor Bhagavathy Temple, Azhoor - Thiruvananthapuram.
* Rajarajeshwari Temple, Perunguzhi - Thiruvananthapuram.
* Chilambil Bhagavathy Temple - Chilambil, Thiruvananthapuram.
* Sarkaradevi Temple - Thiruvananthapuram
* Malayalappuzha Devi Temple - Pathanamthitta
* Elangavath kavu - Moovatupuzha - Eranakulam dyst.
* Bharanikavu Temple Kattanam, Mavelikara, Alappuzha
* Nanatty Bhagavathy Vishnumaya Temple - 4 km od Chalakudy
* Paramekkavu Bagavathi Temple - Thrissur
* Pisharikavu, Koyilandy, Kozhikode,
* Kadinamkulam Padickavilakom Bharanicadu Sree Bhagavathi Temple - Kadinamkulam
* Pathirakali Amman Temple - Trikunamalaja, Konamalai
* Mulluthara Devi Temple, Sree Bhadra Kali i Kariam Kali Moorthi - Adoor, Malamekkara, Pathanamthitta,
* Mathur Mannampully Kali Bagavathi Temple w Palakkadzie
* Kodimatha Pallipurathu Kavu Bhagavathy Temple
Mantramy Bhadrakali Devi
Imię bogini to भद्र काली czytane jako Bhadra Kaalii. Bhadrakali jest boginią pomyślności i dobrego losu, boginią ochraniającą ludzi dobrych. Przedstawiana jest jako Trójoka, z czterema, dwunastoma lub osiemnastoma parami rąk w których trzyma rozliczne bronie dla ochrony ludzi dobrych i surowego ukarania złych. Płomienie Ognia płyną z jej trzeciego oka, a z ust wystaje mały kieł. Bhadra w sanskrycie oznacza Dobro, wszelkie dobro, dobre rzeczy, dobre zdarzenia, dobra materialne.
Bhadrakālī jest jedną z trzydziestu dwóch bogiń Somamaṇḍala czyli drugiej mandali Khecarīcakry wedle kubjikāmata-tantry. Jest także zwana Rudrakālī według traktatu Ṣaṭsāhasra-saṃhitā. Siedzi w kręgu szesnastu płatków i reprezentuje trzydzieści dwie sylaby Aghoramantry. Każda z bogiń mandali jest piękna, pulchna, z wielkim pępkiem, może przyjmować dowolny kształt siłą woli, co oznacza posiadanie niebiańskiego ciała, każda ma szesnaście rąk oraz inne zwierzę jako swój pojazd. Imię bogini jest czczone w czasie Āvaraṇapūjā czyli Okrążania Bogini zgodnie z Durgāpūjātattvą czyli zgodnie z zasadami czczenia Bogini.
Mantry pomyślności, dobrobytu, spełnienia
ॐ ग्लौं भद्रकाल्यै नमः ||
oṁ glauṁ bhadrakālyai namaḥ ||
ह्रीं ओं भद्रकाल्यै नमः ||
hrīṃ oṃ bhadrakālyai namaḥ ||
ॐ हौं कालि महाकालि किलिकिलि फट् स्वाहा ||
om hauṁ kāli mahākāli kili-kili phaṭ svāhā ||
ॐ भद्रकाली महाकाली किलि किलि फट् स्वाहा ||
om bhadrakālī mahākālī kili-kili phaṭ svāhā ||
ॐ क्रीं क्रीं क्रीं हूं हूं ह्रीं ह्रीं भद्रकाल्यै क्रीं क्रीं क्रीं हूं हूं ह्रीं ह्रीं स्वाहा ||
om krīṁ krīṁ krīṁ hūṁ hūṁ hrīṁ hrīṁ bhadrakālyai krīṁ krīṁ krīṁ hūṁ hūṁ hrīṁ hrīṁ svāhā ||
ॐ जयन्ती मङ्गला काली भद्रकाली कपालिनी ||
दुर्गा शिवा क्षमा धात्री स्वाहा स्वधा नमोऽस्तु ते || २ ||
Om jayantī mangalā kālī bhadrakālī kapālinī |
Durgā śivā kshamā dhātrī swāhā swadhā namo-stu te ||
Bhadrakali mantra pomaga rozwiązać wszelkie życiowe problemy. Bhadrakali mantra oddala złoczynne czary i uroki, ochrania przed czarną magią i czarnoksięstwem, likwiduje problemy finansowe, usuwa problemy miłosne i rodzinne, pomaga przezwyciężać kłopoty z prawem i sądami, usuwa biedę i słabości. Bhadrakali jest najpotężniejszą mistyczno-magiczną boginią na Ziemi. Mistrz Babaji, Wielki Jogin polecał za swojego życia praktykę Bhadrakali Sadhany, w tym Bhadrakali Mantry wszystkim swoim uczniom i wielbicielom, w tym adeptom Krija Jogi. Praktyka z Bhadrakali obdarza joginów nadprzyrodzonymi Mocami, pozwala zwyciężać wrogów i przeciwności, obdarza dobrym zdrowiem i długim życiem, daje szczęśliwość i błogostan w życiu. Wedyjscy astrolodzy polecają Bhadrakali Mantram dla przezwyciężania niekorzystnych wpływów aspektów planet i gwiazd w horoskopie.
Bhavatarini Devi |
Bhavatārini - Źródło Światłości i Świętości, Bhavatarini
Om Bhavatārinyai namah ||
Mantry związane z BhadraKali praktykuje między innymi Zakon Ramakrishna, wspólnoty autentycznej Krija Jogi Mahavatara Babaji, Tarapitha, Baulowie z Bengalu, Tantrycy i Jogini autentycznych szkół jogicznych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz